Helvetesveckan har börjat...

Jaha då sitter man här då igen... Veckan som jag har bävat för hela sommaren har precis börjat, det är förknippat med en hel del ångest... Ska jobba alldeles på tok för mycket för någons bästa. Men det visar sig förhoppningsvis den 27:e september, när lönen trillar in, att det trots allt var värt det...
Annars har helgen varit ganska lugn, jag jobbade bara på lördagen, då var vi ute på långpromenad, jag gick från limhamn in till triangeln (+ div omvägar som vanligt) med en rullstol och flipflops, inte det bästa skovalet kanske, men det gick helt ok ändå kan jag tycka.
På söndagen fick det bli en sjuk sovmorgon innan vi åkte o tittade på match i Rosengård, Håkanstorp/IFK Malmö-Trelleborg, det blev typ 7-2 lr ngt sånt sjukt. Utklassning 2 matcher i rad, en plats i den truppen känns ganska avlägsen för tillfället, vi är dessutom 22 st på träningarna, så jag får väl helt enkelt hia mig till nästa säsong och hoppas på ett andralag i 5:an... Men först är det ju inomhussäsong, den längtar jag efter, jag gillar verkligen att spela inomhus. Jag är inte riktigt som de andra barnen...
Sen åkte vi till Eslöv och städade ur lägenheten, städa är som bekant inte det bästa jag vet, mer åt andra hållet, typ det värsta jag vet... Och får jag dessutom inte städa så snabbt och "effektivt" som jag själv tycker att jag är himla bra på, ja då blir det ännu värre... Men det blev mot alla odds färdigt till slut, (och vi var faktiskt inte jätteovänner, även om dem oddsen var desto högre..:-)) så nu ska den bara slutbesiktigas och sen behöver vi inte bry oss mer om den... Det kan jag tycka är rätt skönt, fast jag känner en som tycker att det är ännu skönare...
För er som vill veta så har jag varit på en del anställningsintervjuer, de har gått bra, jag har eventuellt tre jobb att välja på, men måste helst besluta det imorrn, för det ena stället behöver få svar då, det är lite ångest över det, hatar att bestämma sånt... Får väl se var lotten hamnar.
Nä nu är det bäst att jag inte skriver mer, så jag har något kvar att skriva imorrn, och i övermorrn osv. Det känns som att det kommer bli mkt uppdateringar denna vecka, måste ju göra något vettigt medan jag sitter här och glor...
Jo förresten ska oxå bara berätta att jag trodde att jag hade kollat de filmer som jag tyckte verkade mest intressant av de som finns här, men så plötsligt när jag var inne i en av ungarnas rum, så har han en bokhylla med massa filmer som jag inte sett.. Det räddade genast några nätter till... Då blev jag glad, det är tur att man kan glädjas åt mycket...

Kommentarer
Postat av: AK

Hajjj du!
Hmnm ett liv utan en dator en heeel vecka är inget liv o inte fasen orkar jag kommentera allt du skrivit här under tiden i varje inlägg så allt lr inget här då...:-)
Men alltså- bara svaga människor som gör mål...?
var det därför Ante vann den interna familjeskytteligan förra året???
Och jag minns mkt väl hur du nätade i Nättraby -05 oxå för den delen i trean.
Fast hade du missat där så...:-)
Inte konstigt att ingen vill vara vän med dig som du klagar på alla...:-)
Jag menar- du har för 17 redan blivit bjuden på fest om typ ett år eller så- lr om det nu var du som själv bjöd in dig dit kanke...minns inte riktigt...:-)
...så f-sen ta dig om du inte kommer då...:-)
Är för övrigt väldigt tacksam mot din mor. Igår sa hon för en gångs inte att det skulle bli 2-2 i derbyt...så det blev det ju inte heller då...hehe
Ha de gott!

2007-08-14 @ 18:46:52
Postat av: Anso

Jo men du förstår -05 är längesen nu, jag har växt till mig och mognat något oerhört de senaste två åren, nu kan jag inse att det var hemskt dumt gjort av mig den aftonen (eller dagen, kommer inte riktigt ihåg) jag skulle helt enkelt ha passat bollen så någon annan skulle fått göra målet, för som sagt lägen fanns det i den matchen. Men å andra sidan när jag tänker efter så var det ju förmodligen ett av det absolut viktigaste målen i EIS historia, så det var ju ändå rätt så skönt att få vara den som satte det... :-)
För övrigt så är festen uppstyrd, jag var bjuden, men återkommer till det i nattens blogg...
Ha ha ja jag får väl se till att komma på ditt kalas, jag tycker att det är bra när man är ute i god tid iaf... ;-)
Ja hon är ganska duktig hon, mamma på att bestämma sånt, men det vore ju inte helt ok om hon hade hejat på Madesjö nu, det hade nog blivit lite trygg spänning i bageriet på morgonkvisten annars...

2007-08-15 @ 00:40:44
Postat av: AK

Mnjo klart målet var väldigt viktigt. Det var ju 6-1-målet borta mot Nättraby i 88 min...:-)

2007-08-15 @ 01:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0