"nattliv", kissblöjor och scrapbooking... det är livet på en pinne det...

Ja nu var det verkligen dags för lite uppdatering, jag gjorde ett tappert försök igår natt, jag var verkligen upplagd för att sitta och skriva lite, men nähä då kom man inte ens in på sidan... suck vad arg jag blev då... typiskt! Men men det var bara till att sätta sig framför tv:n igen och hoppas på att tiden skulle gå ändå, och tro det eller ej, det gjorde den faktiskt... Förövrigt är det inte helt mycket bra på tv:n på nätterna, jag tycker absolut att dem kan tänka på oss stackare som försöker hålla oss vakna... Men det verkar inte som att dem gör det så speciellt mycket, värst är "nattliv", det är förmodligen det sämsta direktsända spelprogram som någonsin har sänts...
Idag har jag varit och tränat, och tro det eller ej, det gick faktiskt en aningens aningen bättre idag, jag slog nog iaf en fyra-fem pass rätt, och skjöt väl kanske en 2-3 hyffsade skott o löpte kanske ngn bra löpning, ja några mål ska vi inte tala om, (jag tycker att mål är lite överskattat.. Sånt får andra syssla med...) inte mycket men alltid något. Det är ju iaf en sisådär 5-600 procentig ökning på bra grejer om man jämför med förra veckan, då var det knas verkligen.. Jag har aldrig, och kommer förmodligen heller aldrig kunna skjuta speciellt bra, men shit vad jag suger för tillfället, men i veckan var jag o M och köpt en fotboll, så nu ska vi ner till Limhamnsfältet och nöta... Ojojoj vad jag ska överraska...
I helgen var mamma o pappa nere o hälsade på, och faster Annika med man oxå, det tyckte jag var trevligt, vi var förövrigt hemma hos dem (min faster alltså, inte hos mamma o pappa) och åt på lördagen. Det var gott!
Annars jobbar jag mest, nu har min "intejobbanatt" vecka tagit slut, det kan jag tycka är lite sorgligt, det var rätt så behagligt måste jag säga, men okej det är ju bara några få veckor kvar, så jag ska nog stå ut, vill bara passa på att påpeka att jag har 2 sjuka veckor framför mig, nu jobbar jag 4 nätter i rad + lördag hos tjejen jag jobbar hos, och sen bävar jag hemskt för nästa vecka, då jobbar jag mån, tis, ons, fre, lör, sön natt och torsdag hos tjejen... det suger lite, men det blir hemskt fina pengar...
Nu är förövrigt USA-resan bokad, det tycker jag känns mycket bra, vi sticker den 31 augusti, direkt när jobbet är slut på morgonkvisten, något positivt med det här jobbet är ju helt klart att jag nog inte kommer ha speciellt svårt att ställa om till USA-tiden...
Shit vad det är trevligt med lite sol, det är sjukt välkommet, jag gillar solen, iaf nu när man inte har sett den på alldeles förlänge, har hängt nere på playan idag o igår, det gillar jag...
Jag har förövrigt en ny trevlig natthobby (vid sidan av min brodering då såklart.. :-) ) det är scrapbooking (lr vad det heter) det tycker jag är roligt, jag måste säga att jag är lite förtjust i att pyssla, det är lite av min grej det.
På torsdag ska jag på en ny intervju (fick inte jobbet i Vellinge) denna tjänsten är oxå som fritidpedagog, fast i Bara, det kan jag tycka är trevligt, det är ute på landet och jag gillar ju som bekant landet. Och dessutom skulle jag tro att det finns många stall där omkring, det är jag oxå lite förtjust i, får då skulle ju Boy kunna få komma ner och göra mig lite sällskap, så jag slipper bli så nedrans rastlös... Men visst, kanske ska gå på intervjun först innan jag börjar planera... Det hade ju varit ett klart bättre utgångsläge om jag har jobbet före jag planerar stall...kanske...
Nähä om jag ska återgå till mina kissblöjor, stryktvätt, sondmatning och "nattliv" ist.. Gud vad kul jobb va, det borde vara värt minst det dubbla i timmen när jag tänker efter... Ja, till och med det tredubbla. Det suger, dumma dem som bestämmer löner. Dem borde gå här en natt och prova på, ja förövrigt dem som bestämmer tv-programmen med, ska nog boka in en natt, så kanske det kan bli lite ordning på torpet sen..
Nä men hoppas att ni sover gott... tänk för all del inte på mig.. :-)

Kommentarer
Postat av: AK

Sådärja nu fick man ju lite trevlig läsning till morgonkaffet...:-)
Men du- akta dig för Limhamnsfältet...lr rättare sagt akta dig för Marcus tacklingar bakifrån..:-)
Då gäller det nog att visa att du fått tillbaka snabbheten i fötterna så du hinner undan...Haha :-)

2007-08-08 @ 09:04:21
Postat av: Ante

Jag håller med dig! Mål är överskattat, det är bara svaga människor som gör mål.Starka människor väntar tills det kommer någon som har ett ännu bättre läge att göra mål och låter sedan honom/henne få göra det.
Jag har alltid ansett att det är snyggare att sjkuta i ribban än i mål så jag siktar alltid på ribban när jag får sådana lägen. Nu händer kanske inte det så ofta att jag hamnar i såna situationer, sist jag gjorde det kostade en liter bensin 6,43 kr.

2007-08-09 @ 15:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0