Ordningen är återställd på Västanväg 121...

Äntligen funkar datorn igen, det var något knas så man inte kunde logga in, så de senaste nätterna har jag varit utan dator, det gillar inte jag så mycket, hade nästan ångest när jag gick hit idag, tänkte att det blir en himla lång natt... Så ack vad jag blev glad när jag lyckades logga in... Som sagt det är tur att man kan glädjas åt mycket...
(har funderat lite på det där ordspråket eller vad det är "det är tur att man kan glädjas åt mycket", fast egentligen är det väl "det är tur att man kan glädjas åt lite"? Eller? Jag fick för mig det, men ju mer jag tänker på det desto konstigare blir det ju, för det är ju inte kul om man bara kan glädjas åt lite, fast samtidigt menas det väl att det behövs lite för att glädjas... Nä jag vet inte, men jag valde iaf mycket, man får välja själv kan jag tycka...)
Annars är väl allt ungefär som vanligt, jobbar som sagt på tok för mycket. När jag går av mitt pass imorgon bitti kl 07:09 (jag avrundar till 07:00 för jag orkar inte räkna minuter) så har jag jobbat 17 timmar av 23 möjliga... Det kan jag personligen tycka är lite för mycket...
Jag har fått jobb som personlig assistent på Karl-Johan skolan i Limhamn, jag började idag, men ska inte träffa ungen förrän på Måndag (då jag först jobbar söndag natten t sju, ska egentligen börja i skolan på morgonen, men avböjde vänligt men bestämt, så jobbar 13:00-17:00, åker direkt till flickan jag jobbar hos och jobbar 17-22, ska egentligen börja 16 men det känns rätt kört... Tänkte bara berätta som en liten parentes eller så... Tänkte om någon ville tycka lite synd om mig så är det okej nu...(för den 27/9 är det inte så synd om mig längre...§§§£££:-:-:-))
En annan ganska rolig parentes är att killen som hade tjänsten före mig är Cem (uttalas Jem :-) Koruc (vet inte hur man stavar) det kan jag tycka är lite lustigt, för er som inte vet gick vi i prallelklass på högstadiet... Världen är inte alltid så stor.
Jag har dock fått känslan av att killen inte alltid är så särskilt rolig att ha att göra med, så får väl se hur länge jag klarar av det... Jag blir anställd i 3 månader först för att sedan bli anställd till sommaren (antagligen och förhoppningsvis) Jag tyckte att det verkade lite underligt men det kanske var rätt så bra ändå, kanske inte pallar att vara kvar längre... Har fått höra en massa historier om ungen idag.. :-) Nä jag får hoppas att det inte blir så farligt, jag har en tendens för att fastna för sånna bråkiga ungar....
På söndag blir första matchen med nya laget, eller iaf kanske, det är 2 spelare som är skadade fast säger att dem kan spela ändå, men coachen tyckte att jag skulle komma ner ändå, så kändes väl kanske lite sådär men vill ju inte direkt tacka nej när man får chansen, vet ju aldrig när det blir nästa gång..:-)
En liten hake är bara att jag jobbar lördag natten, så är hemma vid halvåtta snåret och ska samlas vid 11:30, det blir kanske inte den bästa uppladdningen direkt... Men som sagt, kanske inte ens får spela, och får jag det så blir det ju inte direkt 90 minuter, så det ska väl kanske gå ändå... Är dock lite lessen att jag missar HIF-KFF på eftermiddagen, vi hade tänkt att åka dit o titta, men inser att det är praktiskt omöjligt om jag ska palla jobba sen...
Vi håller på att planera USA-resan för fullt, pratade med Malin igår, vi har gjort upp värsta schemat :-) Det ska bli riktigt, riktigt, riktigt skönt att komma iväg, känner att det är befogat faktiskt...
Nä nu ska jag nog gå o brodera lite till så jag kan bli färdig med min nalle någon gång...


image4

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice to see you back...men att kalla Marcus för bråkig unge var väl ändå att ta i...för det är ju han du fastnat för...haha :-)
PS Lycka till i premiären...om det blir nån!
Jojje kan säkert ge dig goda råd om det där med att jobba natten före match förresten...
Skåne nästa!

2007-08-18 @ 07:47:37
Postat av: AK

Ähhh glömde visst signera...

2007-08-18 @ 07:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0