Simpsons

Jag hänger här på jobb som vanligt, har lite tråkigt, men har ägnat de sista 2 timmarna och 47 minuterna (med vissa pauser, plusa alltså på en 25-30 minuter så blir det mer exakt) åt att titta på sound of music, det var lite flash back på den, jag har nog sett den filmen 100 gånger ungefär. Från att jag var typ 11-12 så såg jag den en sisådär 2-3 gånger varje gång jag var sjuk, och då menar jag varje gång... Lite av en favorit kan man säga, konstaterade idag att den är sjukt gammal (från 1965, det var ju inte igår om man säger så..) Jag läste oxå att den fick en oscar för bästa film 1965, hallå visste knappt att det fanns filmer på den tiden... :-) Men det är klart, man är ju inte så gammal och klok ännu... Förövrigt kan jag tycka att det är lite tråkigt att dem inte textar låtarna (utan bara när de pratar) när det trots allt är en sisådär 75 % musik/låtar, och som dessutom gör att filmen är så bra som den är... Tacka vet jag VHS...
Annars ägnade jag den största delen av dagen i min säng, som för övrigt är alldeles för hård enligt mitt tycke, jag får ta tag i det där och köpa en tjockare madrass, sover inget vidare bra... Hade tänkt att jag skulle sova jättelänge så jag skulle slippa sova min "måstesömn" på eftermiddagen, men det var en dåre som ringde typ 4 gånger under två timmar, och jag blev vansinnig, när jag väl svarade så var det från en fritidsgård, som ville bestämma tid för anställningsintervju, och hon var dessutom inte ens trevlig. Så undrade hon när jag kunde, hon kom med två alternativ, antingen 10:00 på torsdag nästa vecka eller 10:15 på onsdag nästa vecka, då gjorde jag ett tappert försök att förklara att jag jobbar natt hela veckan och att det vore toppen om det gick att ta lite senare, men nä det var nobben på det, så då valde jag iaf en av tiderna för det skulle passa minst dåligt, men nä då var visst den tiden redan bokad, så man kan väl säga att jag hade ett alternativ att välja på... Förövrigt så vill jag nog inte ens ha det jobbet, men det är väl bäst jag går dit en sväng iaf, får väl se hur fräsch man är efter 1 1/2 timmes sömn...
Idag har vi invigt bollen, det gick bra. Den var värd 149 kronor kan jag tycka. Nu tror jag kanske inte att resultaten av vårt nötande visar sig redan imorrn på träningen, men den som väntar på något gott... För er som eventuellt (med all rätt) var lite oroliga för om jag skulle klara mig undan helskinad från vårt lilla pass, kan vara lugna. Jag blev varken fälld, nerdragen, tacklad eller kapad. Skogshuggaren har lagt av sig lite... :-)
Man kan tycka att min kära pojkvän och hans arbetskamrater kan ha lite för lite att syssla med på jobbet ibland, idag hade dem hittat en sida där man kan göra om sig till Simpson gubbar (se nedan) Tänkte genast på Malin och Ante, försökte oss på en Malin Simpson, den blev rätt okej... Jag kan tycka att man nog behöver ha lite mer speciellt utseende för att det ska bli så där fantastiskt roligt (som det verkar som att dem haft på IT euro solutions) men det är ju alltid roligt att det kan roa någon...
Nä nu får jag nog gå och brodera lite, ligger lite efter i produktionen...
Träning imorrn, det ska bli roligt (hoppas jag) och så ska jag ju på intervju oxå, ni får gärna hålla tummarna, skulle absolut kunna tänka mig det jobbet... Hoppas hoppas hoppas...


292902-3

Marcus & Ann-Sofie Simpson
(haha okej, jag erkänner, ganska roligt är det... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0