Första inlägget...

Jaha, så var det dags även för mig att börja blogga...(tro det eller ej...) Jag började väldigt tappert med min noggsida, som min kära vän Sofie lurade på mig, men blev ganska snabbt varse om att det kanske inte var så värst hippt att hänga där. Så okej, får ge det ett bättre försök här ist.

Så vem är jag då, jo jag är en 27-årig smålänning nerflyttad till Skåne för 2 år sedan pga studier och sambons jobb. Och visst längtar jag hem till skogarna då och då, men om jag känner efter riktigt noga så trivs jag nog ändå rätt så bra här nere också, det blir ju dessutom så himla mycket roligare när man väl är hemma (i Småland alltså...)
Blev färdigutbildad fritidsledare (den slår högt va?!) den sista maj, och nu i sommar jobbar jag som en gnu... Dels som personlig assistent, och dels som vårdare på ett vårdhem för handikappade barn och ungdomar. På det sista stället jobbar jag natt, vilket nog tär en del på kroppen, men det är bara över sommaren, så det funkar bra, det blir ju desto fler timmar ute i solen på eftermiddagarna... Och dessutom blir det hyffsat med pengar, och vad gör man inte för lite pengar?!
Jag och min sambo, Marcus har nyligen flyttat till Limhamn, faktiskt ett himla trevligt ställe, trots att invånarantalet överstiger 200, är annars väldigt mycket för landet... Men vad gör man inte för kärleken va...
Fritiden har mest ägnats åt hästar fram till nu ungefär, då jag har kommit fram till att tiden och pengarna inte räcker till (precis som att det var något nytt...) så jag har lånat ut min fina häst till en jätterar tjej som ska honom på Strömsholm, så det ska nog bli bra det också, men känns ju ändå hemkt vemodigt. Och så har jag en fantastiskt söt ponny oxå sen 13 år tillbaka, men han får leva lite halvpensionärsliv hemma i Småland, han är trots allt 21 i år, så det är väl inte mer än rätt. Vi får väl se om han också får flytta ner till Skåne så småningom, den som lever får se...
Ett annat intresse som jag har ägnat mkt tid åt i mitt liv är fotboll, en fantastiskt rolig sport måste jag säga. Jag har dock haft ett väldigt långt uppehåll på 1 1/2 år under tiden jag har studerat, för tiden har verkligen inte räckt till, men nu i tisdags tog jag upp min karriär igen (eller karriär är väl kanske lite fel ord.. ) Jag har börjat träna med Håkanstorp/IFK Malmö, verkar vara ett himla trevligt gäng, har dock bara varit med på konditionsträningen som var denna vecka, är faktiskt lite nervös inför fotbollsträningen, har inte rört en boll sen jag tränade med Boda på deras träningsläger här nere i Malmö i mars/april någon gång... Känns som att risken är ganska stor att bollen inte kommer att gå den väg jag vill. Men som sagt det verkar vara snälla tjejer, så de kanske håller sina tankar för sig själva åtminstone :-)
Nähä nu måste jag återgå till mitt arbete litegrann, dags för sondmatning, sådär kul men någon måste ju göra det oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0