Tillbaka till verkligheten...

Jaha, så var man tillbaka till arbetslivet igen, efter två helt lediga dagar, inte illa faktiskt. Hann med ytterst mycket på mina lediga dagar faktiskt. Direkt när jag gick av nattpasset 07:09 på måndag morgon styrde vi kosan mot Emmaboda. Jag slocknade givetvis innan vi passerat Limhamnskylten, ja vi hann faktiskt inte ens av Västanväg.. (alltså vägen vi bor på) Jag var med andra ord rätt så sliten måste jag säga. Kanske inte så konstigt iofs när man har jobbat hela natten. Förövrigt så går resan hem så himla mycket snabbare när man sover känns det som. Det tycker jag är skönt. Väl hemma i Emmaboda avböjde jag tom en fika hos svärföräldrarna för att jag var så nedrans trött, det tog väl kanske någon minut, kanske en halv, sen sov jag åter igen som en stock.
Framåt eftermiddagen masade jag mig upp och åkte hem till Broakulla en sväng. Alltid trevligt att komma "hem" litegrann... Jag tycker om Broakulla, det är en trevlig liten håla faktiskt... Jo jag lovar...
På kvällen var det middag hemma hos fam.Thuresson m mamma o pappa, och Jocke var oxå bjuden, men inte helt otippat avböjde han inbjudningen... Cissie o Hamups var oxå där. Det var en trevlig tillställning med god mat som vanligt... Det var också trevligt och dricka lite rödvin, är som bekant ganska förtjust i det... Känns som jag gör det lite för sällan nu för tiden bara. Eller med andra ord, jag jobbar lite för ofta...
Appropå jobb... Jag hade verkligen väldigt hemskt gärna sett att jag fick ledigt till helgen av diverse anledningar. Jag frågade redan vid midsommar, och trodde i min enfald att det inte skulle vara några större svårigheter att hitta NÅGON endaste människa som skulle kunna ta två nätter åt mig, så jag skulle kunna få åka hem. Men nä, inte någon kan, det tycker jag faktiskt är rätt så dåligt. Det känns ju lixom inte så värst kul att själv ställa upp hela tiden, när man inte får något tillbaka lixom. Men men, det är väl bara till att knega på, det blir ju hyffsat med pengar iaf, får tänka så.
Det är dock lite tragiskt att jag ska vara själv här nere på min födelsedag tycker jag, jag fyller ju ändå 27, det är ju väldigt jämnt o så menar jag... Nä men Sanna (och eventuellt Martin, fast han vet kanske inte riktigt om det ännu...) har lovat att äta tårta med mig, det tycker jag var himla snällt av henne. Annars var jag ett tag inne på att om jag är själv här på min födelsedag, så kan ju uppenbarligen ingen bevittna den dagen, och det som inte syns det finns ju som bekant inte, alltså skulle jag få vara 26 ett år till... Det skulle absolut kunna funka, men jag vill ju inte vara otrevlig mot Sanna, så det är väl bäst att jag äter lite tårta och blir 27 ändå.
Men tillbaka till min tripp i Småland...
Igår började jag med en visit hos familjen Bertilsson/Dietrichsson. Dem har en fantastiskt liten Hampus i familjen nu, 6 dagar gammal var han när jag var där. Inte helt gammal med andra ord. Himla liten o söt... Sen bar det vidare till Nybban där jag fikade med ett gäng Bodaspelare, Linda var hemma från Sunne, det var trevligt att träffa allihop. Det är inte varje dag, o särskilt inte Linda. Anna Jäghagen tyckte så synd om mig att jag skulle behöva fira min födelsedag i ensamhet att hon bjöd mig på födelsedagsfika i förskott, tyckte jag var himla snällt av henne... Hon hade förövrigt med sig sin Alma, även hon är en väldigt liten männsika, typ någon månad eller så, ett väldigt trött barn dock, eller iaf när vi fikade, hon sov i Lindas famn hela tiden...Såg himla skönt ut...
Sen åkte jag vidare till Öland, och Serengeti. Linnéa hoppade honom lite så jag skulle få se honom. Han såg jättefin ut, skulle förövrigt tro att han aldrig har varit så välryktad som han är nu... Han kommer att få det bra. Det känns himla skönt.
Sen for jag vidare till den sötaste ponnyn i världen, Boy. Han blev glad när jag kom.. Det blev jag med.. Han är verkligen världens sötaste... Borstade lite o pysslade en stund med honom innan jag blev injuden på fika hos Britt o Stig. Hängde där en stund innan jag åkte hem till Broakulla igen. Där väntade middag med mormor o J-O. Det var roligt att jag hann träffa mormor lite även fast jag inte fick ledigt till helgen. Det är inte så ofta vi träffas, det tycker jag är tråkigt... Efter lite allsång på skansen, och lite efterrätt o presentutdelning o så, åkte jag och Marcus till Emmaboda för att sova lite.. Fast jag var tvungen att spela lite först. Jag slog sjukt mycket rekord på ett spel på Marcus mobil. Sjukt nöjd...
Sen blev det morgon, och lite förmiddagsfika på cafét med Marcus, mamma, mormor o J-O innan tåget gick. När jag kom fram till Malmö hade jag tänkt mig att jag skulle stanna till lite snabbt o köpa lite fler broderigrejer, men det var semesterstängt ÖVERALLT... Hallå, är det inte meningen att man ska brodera på sommaren eller?! Dem kan väl iaf tänka på oss stackare som jobbar natt...
När jag väl kom hem till lägenheten fick jag som vanligt sjukt brottom, men på något konstigt sätt kom jag iaf nästan i tid till jobbet. Fråga mig inte hur det gick till.... Kvällen flöt på rätt bra tycker jag, ett ganska så glassigt jobb måste jag säga...
Nu precis har jag prata med Malin, vi ska förmodligen dit i september, men måste nog fixa biljetter nu, börjar kanske bli lite ko på isen trots allt...
Nähä nu är det nog minsann lite sovdax...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0