Håknanstorp/IFK Malmö - Hammenhögs IF

Igår var det match... Det var hemskt roligt att spela lite igen, synd bara att det endast är en match kvar på säsongen. Men men, man kan inte få allt... Vi vann förövrigt med 6-0, jag fick spela sista 20, det kändes faktiskt ganska lagom.. Om det har att göra med min uppladdning med tacos o rödtjut, eller för att jag inte är så väl tränade låter jag vara osagt... Men jag måste nog påstå att jag är rätt nöjd med min debut iaf, kändes faktiskt rätt så bra. Kunde tom ha gjort ett mål oxå, kom ensam mot målvakten, men så är det ju det där med att är man assistkung så är man, då går man inte in och gör mål bara sådär. Så tapper som jag är passade jag till min lagkamrat som satte den i mål, men hon kom dock från offside, iaf enligt domaren (som stog parkerad i mittcirkeln i ungefär 85 av de 90 minuter som spelades) han dömde förövrigt en sisådär 10-15 extra offsider som ingen av oss andra tyckte var riktiga... Kul med hobbydomare... Så något mål blev det ju då tyvärr inte, visst det grämer mig lite fortfarnde, det hade varit skönt o få sätta ett när man äntligen får vara med o spela, men anser nog fortfarande att det var rätt beslut att passa, o jag har tom fått medhåll av Marcus, så då måste det ju varit okej lixom.. :-)
På kvällen var det kräftskiva hos Sofie, en himla trevlig tillställning var det. Och det är så fantastiskt gott med kräftor dessutom, skulle nog förmodligen kunna äta hur många som helst... Framåt aftonen åkte vi till Björka loge, ett trevligt hak med många bönder, så jag kände mig ju så gott som hemma kan man säga, jag var dessutom lite av en dancing queen på kasedansen. Wizex spelade...  Det fanns gott om original där måste jag säga, en utav mina kavaljer hade en linedancing (eller vad det heter) skjorta, en sånn som man typ ser på tv.. (kanske för att jag aldrig har sett linedancing live kanske) Men innan min afton på Björka loge hade jag nog svårt att tro att folk valde dylika kläder när man ska gå ut (inte ens på el toro i E-boda kan man hitta sånna) men nu har jag lärt mig något nytt, sett en annan del av nöjeslivet... Kom som du är lixom... :-) Men dem var grymma på att bugga minsann, det tycker jag är himla roligt, man kanske skulle gå en nybörjarkurs...
Dagen har spenderats i väldigt maklig takt, inte på något sätt för att jag varit risig, för det har jag faktiskt inte, ganska otippat, var väl inte direkt nykter när jag gick o la mig, utan mest för att jag verkligen inte ville göra någonting. En sånn här dag har jag längtat efter i ungefär hela mitt 13-åriga hästägarliv, det har lixom inte funnits utrymme för en hel dag på soffan innan... Eller jag gick faktiskt ut en sväng nu på kvällen, vi gick nämligen och hämtade en varsin pizza. Det är livet på en pinne det...
Förövrigt kände jag innnan helgen började att det skulle bli fantastiskt skönt med en helt ledig helg (vilket det oxå såklart blev) när jag tittade i min kalender så förstog jag varför jag kände så, jag har nämligen bara haft 2 lediga helger (förrutom när vi var i USA såklart) sen vi kom hem från budapest i maj, och den senaste var efter 10 dagar i Furuboda i början av juli. Så jag kan tycka att det var ganska befogat att få vara ledig denna helgen faktiskt... Nä nu ska jag sova lite... God natt gott folk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0