Snorunge, plattmatch och koner...

Nu var det längesen jag skrev igen.. Fattar inte att det alltid ska dröja så, men det finns uppenbarligen inte tid över.. Men, men desto mer att skriva nu...
Veckorna rullar på, ungen är störig och jag gör lite nytta på mitt jobb.. Så det är ju bra iaf. Men jag jobbar som vanligt lite för mycket för att det ska vara okej... Men å andra sidan är det bätte än innan iaf, o nu är det uppehåll från fotbollen oxå, så då blir tisdagskvällen ledig.. Fast jag o M hade tänkt o börja träna på gym, så förmodligen försvinner väl den kvällen igen, men men, man får väl helt enkelt gilla läget om man inte ska se ut som en tunna...
Appropå fotboll gjorde jag mitt livs absolut sämsta match i fredags, coachen satte in mig som högerytter, kanske inte det mest intelligenta drag en tränare kan göra, det var väl kanske en 10-12 år och 7-8 kg sedan jag kunde springa på kanten... Man sätter inte in en otränad och tjock Ann-Sofie på kanten, i synnerhet inte när man spelar mot tabellettan med en sjukt snabb vänsterytter...  Man skulle lika gärna kunna ställa ut en kon på planen, alltså inte en sånn hög kon utan en sånn platt ni vet, typ som gör att bollen kanske, om man har otur ändrar lite riktning på bollen om man träffar den, men annars inte utgör något större hinder.. Just en sånn var jag de sista 20 minuterna på matchen i fredags... Det sög så galet mycket.. Egentligen tror jag att jag hatar fotboll faktiskt.. Usch! Fast jag längtar iaf till inomhussäsongen, det är roligt...
Förövrigt blev resultatet 1-1, vilket var över allas förväntningar då 4 ordinarie spelare var borta, bla Linda Green som är lite av den bästa spelaren som går att tillgå i vårat lag.. Det är förövrigt fantastiskt roligt att spela med henne, lika tråkigt är det givetvis att spela mot henne. Det ser lixom så himla lätt ut när hon har med bollen att göra, det är lite orättvist kan jag tycka... men men inte ska jag vara bitter inte... Det finns förmodligen de som har det värre än mig, även fast det är svårt att tro i denna tunga stund..
Ja ja färdig traggat om det, ska ju som sagt inte spela på ett tag nu...
Ikväll ska jag, M, Sanna o Martin till Trelleborg och heja lite på Elmarna, det ska bli roligt, har hört att de ska spela från start alla 3, det gör ju bara saken ännu bättre...
Nä jag vet faktist inte vad jag ska skriva mer, kul liv lixom.. Nu gapar Mackan att det snart är kick off, bäst jag går o tittar lite WH för att familjefridens skull...

image11

Ann-Sofie "konen" Sjöndin...
Jag är den gula konen längst fram...

Kommentarer
Postat av: AK

Ja du Anso, ni måste ha hejat bra ikväll.
Ett sånt j-vla mål som Rasmus gjorde tack vare ert hejande...:-)
För övrigt lite kul, men damlagets busschaufför till Älmhult igår undrade faktiskt om Linda Green fortfarande spelade fotboll.
Han bodde i Bergkvara nu men hade haft henne med i laget när han var ledare för EIS P74-lag en gång i tiden...
Och tack vare din blogg var ju svaret på hans fråga välbekant...:-)

2007-09-23 @ 23:54:45
Postat av: Anso

Haha ja man kan väl säga att jag drog mitt strå till stacken lixom... Det var utan tvekan min närvoro som gjorde målet, har ju lärt han allt jag kan va...
Haha det var ju lite lustigt faktiskt.. jo hon spelar som sagt fortfarande, men till nästa säsong ska hon spela korpen ist, lite tråkigt kan jag tycka, men så är det..

2007-09-24 @ 17:23:40
Postat av: AK

Fast nu har ni ju fest så nu får du allt snart uppdatera med lite skvaller...:-)

2007-10-20 @ 21:24:43
Postat av: Ante

Lite halvtaskig uppdatering här Anso?

2008-01-03 @ 10:23:58
URL: http://www.yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0