Barnvagn, West Ham och Serengeti...

Det är inte klokt vad tiden går fort när man har roligt va?!! Nu är det återigen evigheter sen jag skrev, har lixom inte hittat lusten helt enkelt. Men idag ska jag göra ett nytt försök, och hoppas på att mitt bloggengagemang kommer tillbaka såsmåningom...
Idag är det fredag och jag är alldeles ledig, som bekant så gillar jag det rätt mycket, nu ska jag iofs jobba imorgon så det blir ju ingen långhelg direkt, men det känns rätt ok ändå kan jag tycka. Jag ska snart bege mig till min lilla ponny, och leka med honom i eftermiddag, och sen ska jag plocka upp Marcus, så ska vi åka och titta på barnvagnar. Det är verkligen en djungel det där med barnvagnar, jag har hittat en som jag tycker är fantastiskt fin, men den säljs bara i Göteborg och Stockholm, så det är ju inte bara att åka dit en sväng för att titta på den, det krävs lite planering. För man vill ju gärna se den "live" innan man vågar beställa den. Så jag vet inte riktigt, är det någon som har några tips och råd så är det verkligen välkommet. Vi har även sett världens gulligaste vagga som förmodligen kommer att bli inköpt så småningom, även fast det trots allt är ett litet tag kvar tills det är dags, så börjar det sannerligen dra ihop sig, och det känns ju skönt att ha det allra nödvändigaste kirrat, så man slipper ut och panikhandla sen, vilket iofs inte alls hade varit något ovanligt för att vara mig, som tur är har lilla knoddas en något klokare pappa som ser till att allt blir fixat i god tid innan det är dags för honom att komma ut.
Förövrigt så har Marcus beställt de första, sjukt gulliga bebisgrejerna, inte helt otippat har de vissa West Ham emblem tryckta på sig, men det gör faktiskt det hela ännu sötare....

                    image25                      image26


Och på söndag ska jag ev iväg och fika med mina gravida medmänniskor som jag har träffat på den förträffliga sajten familjliv.se, där hittar man det mesta man letar efter och lite till. Det blir intressant att se om det är några trevliga prickar.
I helgen som gick var vi uppe i Kristiandstad och tittade på fotboll, det var EIS damlag som entrade planen, det gick dock inte så bra som vi hade hoppats, det blev torsk helt enkelt, men det är väl smällar man får ta skulle jag tro. Speciellt mycket torsk åker inte Kalmar FF på, och det är jag sjukt nöjd över, vi har nämligen en liten intern konflikt på jobbet om vilket lag som faktiskt är det bästa. Inte helt otippat så håller de flesta på Malmö FF, men det finns även några Helsingborgare, Göteborgare och även någon enstaka Djurgårdare (dock en pappa till en unge på avdelningen, så han är inte riktigt lika involverad) Och jag står som ensam kalmarit där uppe på toppen någonstans och njuter. Ojoj vad de får höra, så nu hoppas jag sannerligen att det ligger kvar där uppe och fortsätter sin svit ett bra tag till. Annars får man förmodligen veta att man lever...
Förövrigt så är min lilla häst halt igen, inget som direkt förvånar vid det här laget, som jag tidigare har skrivit så är det kanske inte meningen att han ska bli såld helt enkelt. Jag var väl ungefär helt säker på att han faktiskt skulle bli såld nu när han är där uppe på Strömsholm bland allt hästfolk som rör sig där, men så går hästfan och bli halt, IGEN... Man bli så less, ser tusenlpp efter tusenlapp bara flyga iväg... Men inte är jag bitter inte...
Så nu får han snällt följa med ner till skogarna igen, men har får bo hos Linnéa på Öland i sommar, och så får vi försöka sälja honom därifrån istället, jag känner att jag inte själv är kapabel till att rida en galen häst när jag är höggravid, det är inte riktigt aktuellt. Jag är väldigt glad att vi har Linnéa, en toppentjej helt enkelt.... :-)




image27
Linnéa och Serengeti

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj nu haglar det in ett inlägg!!! Kan du nästa helg eller? Jag tror jag kan. Hittade ni nån fin vagn?
Puss

2008-04-27 @ 09:14:01
Postat av: Tappen

Usch vilka vedervärdiga artiklar den där Tall har beställt... Det där måste styras om i framtiden..

2008-04-28 @ 19:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0