Vita helger, rödtjut och onödigt samkväm...

Och så har även denna vecka börjat närma sig sitt slut... Och fort går det, nästan lite otäckt faktiskt, fast än så länge gör det inget att det går snabbt, bara det lugnar ner sig lite framåt sommaren så man hinner njuta lite av den...
Fast förövrigt så är det ju rätt så nice väder nu oxå, eller iallafall igår, då är man tacksam över att ha det jobb man har, iallafall om man heter Ann-Sofie och hänger nere vid havet hela dagarna med alla söta små barn. Nu börjar tom. fräknarna nalkas. Det är ju på rätt väg kan jag känna.
I söndags lunchade jag med sofie, malin o michel alias. istvan, stefan o istvan, det var himla trevligt, de är en hope mycket trevliga människor som jag gillar att umgås med helt enkelt. Är förövrigt bjuden på "litta tjejmiddag" hos sofie nästa helg, himla trevligt. Tjejmiddag blev det, just för att värden i fråga inte ville umgås med gästernas respektive, tjejen är inte så mycket för onödigt samkväm,  jag kan inte annat än tycka att hon gör helt rätt som helt enkelt bara bjuder de hon vill ha dit, varför krusa lixom?!! Det ska bli trevligt...
Och så är vi bjudna på bröllop i sommar, dit är dock respektive oxå bjudna, fast det är ju iofs inte Sofies bröllop, utan det är Malin & Daniel som ska ingå i ett äktenskapsförband. Himla trevligt, de har dock lånat dagen före min stora dag (26/7), så jag förutsätter att jag på något vis blir firad under kvällen jag med... Vi får väl se vad de har planerat för min skull... :-)
Veckan har förlöpt på väl, utan några större news. Syster Jojje med respektive + en bunt annat folk är uppe i fjällen och åker skidor, jag är hemskt avundsjuk, där skulle jag oxå kunna tänka mig att vara. Är det någon som vill ha resesällskap till fjällen så är det bara att hojta, jag är på...
Jag har glömt att berätta en annnan systers (skriver dock inga namn för att skydda vederbörandes integritet) syn på vita helger (detta skedde dock innan fotbollssäsongen startade ska tilläggas).
Systerns mamma deklarerade att systern faktiskt skulle ha en hel VIT HELG efter x antal icke vita helger. Vi andra blev lite så småimpade och kände att det kanske fanns lite hopp där trots allt. Efter helgen frågade jag systern hur den vita helgen hade varit, "jo det var lugnt, vi satt bara hemma hos xx och drack vin". Ehh ja men skulle du inte ha en vit helg? "jo men det hade jag ju, det räknas bara om man går ut efteråt...." Så var det med det... Jag känner att komentarer var överflödiga, och sa inte så mycket mer... :-) Man börjar väl helt enkelt bli lite till åren kanske...
Apprpå alkohol så saknar jag rödvin nu när jag går här och är nykter.... Min gulliga Marcus tycker lite synd om mig och skulle vara lite snäll mot mig en helg och köpte med sig alkoholfritt vin till mig (kanske var det för att han då skulle kunna dricka riktigt vin helt utan dåligt samvete, men det låter jag vara osagt...) Och jag kände ett visst hopp om att det faktiskt kanske kunde smaka iaf nästan som vanligt vin, men ack vad fel jag hade... Om man tar en del rödvin med typ 15 delar vatten, o skakar om väl, då får man smaken av alkoholfritt rödvin, inget att rekomendera om det är någon som undrar. Till råga på allt, så stog det ett glas vin på vardagsrumsbordet, och av någon anledning trodde jag att det var mitt alkoholfria, o tog en lite klunk... Det var inte mitt... Oj vad jag ska dricka rödtjut om ett år eller så... Det är fantastiskt gott....
Idag ska jag iväg och simma med en arbetskamrat, undrar bara om jag kommer i baddräkten, jag börjar minsann bli lite rund om magen... Det växer så det knakar där inne. Det ska bli väldigt intressant med ultraljud på tisdag, hoppas bara att allt står rätt till...
Förresten Markku glömde säga att mitt besöksantal ökade med en sisådär 200 % efter att jag fick äran att va med i din blogg, och nu har det börjat dippa lite igen, så om en vecka eller två vore lagom om du vill nämna mig igen... :-) Så jag håller det stadigt lixom...
Nähä gott folk, nu får det va nock...



image17

Vad vore livet i all sin glans, om inte rödtjutet fanns... ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofie, såklart!

Jadu, lilla vän. Va skulle du gjort utan mej? Du hade haft väldigt trist. Tänk när du sen ska ha kalas för dina ungar o dom snällt frågar NÄR tant sofie kommer. Då får du ju ärligt svara att : - Nä tyvärr barn, tant sofie kommer inte på ert kalas idag, för hon gillar inte onödiga samkväm :)
sånt e livet!
Klart jag kommer på kalasen.
PUSS

2008-04-04 @ 14:48:39
URL: http://www.nogg.se/SofieD
Postat av: AK

Anso: Tror inte du behöver vara sååå orolig för att du tog en liten klunk vin på bordet...:-)
Och vad Mal...förlåt ingen nämnd, beträffar- hon rillhör ju A-laget, det säger väl allt...
PS Idag hade de äntligen smörgåstårtebitar att sälja på ett visst café i Emmaboda. Helgen är därmed räddad...synd att du missade denna delikatess a la Barbro bara...:-)

2008-04-04 @ 20:40:33
Postat av: Anso

Sofie: Ja vad skulle jag bara gjort utan dig va?!? :-) Jag känner ingen större oro inför just barnkalasen, känner jag dig rätt så har du inget emot just barn, det är väl värre med samkväm med det äldre släktet... Tant Sofie kan man lite på i alla väder... :-)

AK: Nä för det känner jag ingen större oro, det var mest en påminnelse om hur fantasiskt gott det är med lite rödtjut framåt fredagkvällen...
Haha ja det har väl hänt förrut att man fått smaka mammsens smörgåstårta, så just det känns kanske som att jag kan överleva, men i övrigt hade det ju klart varit roligt att vara hemma...

2008-04-04 @ 22:02:48
Postat av: Markku Ahonen

Anso; som du kanske märkt så nämnde jag dig i gårdagens blogg. Åtminstone tror jag att det var dig jag menade...

2008-04-05 @ 10:46:20
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Anso

Markku: Nä det där med ganska vet jag inte om jag vill känna vid, men intelligent kan jag väl köpa...
Fast jag har iofs svårt att tro att ngn kopplar mig med varken intelligent eller skånska. För det är nämligen bara ytterst få som vet om att jag egentligen är intelligent... Så det är nog därför jag inte har märkt ngn större skillnad i statistiken. Det behövs lixom något mer konkret för att det ska funka skulle jag tro... :-)

2008-04-07 @ 13:20:19
Postat av: MA

Såg när jag tittade in på din sida, den man hamnar på innan man klickar in på bloggen att det stod; Anso kvinna 27, Malmö. Tänk att en kvinna behöver
påpeka att hon är kvinna!!!
Men med tanke på ditt "tillstånd" ska du väl knappast behöva uppmärksamma läsarna om det. Ha en trevlig helg ;-)

2008-04-11 @ 18:24:10
Postat av: Anso

MA: Nu vet ju inte jag riktigt hur du tänker, men själv ser jag mig nog mer som en kvinna än som en man, eftersom man nu måste välja mellan dessa två när man registrerar sig. Och om inte annat så just med tanke på mitt "tillstånd" så känns det lite mer naturligt att det står just kvinna istället för än man. Så tänker iaf jag... :-)

2008-04-11 @ 23:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0