Det går så nedrans snabbt när man har roligt...

Sådär ja, nu har det gått ungefär 2 månader, så det är väl kanske dags för ett nytt inlägg... Nu känner jag att jag inte har alls så mycket att skylla på (precis som att jag hade det förrut...) jag går mest bara och är tjock om dagarna, och har väl kanske inte alltid så värst mycket vettigt att göra. Så som sagt, kan väl kanske lägga en liten stund på min bortglömda blogg...
Som sagt, sommaren har gått, jag måste säga att jag har haft en mycket trevlig sommar, en av de bästa på länge skulle jag tro, har inte jobbat jättemycket, vilket underlättar saken en del. Har iofs kanske inte gjort några jätteutsvävade utflykter, mest njutit av livet... Har varit hemma i skogarna rätt så mycket, och det gillar ju jag. Och så har jag och Marcus myst lite här nere, det har blivit en hel del strandhäng, och det brukar jag oxå gilla, det var dock lite väl varmt ibland, men desto skönare att slänga sig i havet...
Och så har vi varit på bröllop oxå, det var himla trevligt, jag vill oxå gifta mig... Men det lär nog dröja ett tag, måste ju vänta på att någon ska fria, och som sagt det lär ju dröja ett tag... :-) Det var i vilket fall Malin o Daniel som gifte sig, de var så himla fina... Och så har vi oxå missat ett bröllop, det var ju lite synd, men kunde inte pussla ihop det riktigt, Lisa o Jesper har blivit Herr o Fru Linnér, även de var hemst fina (enligt foton...) och de ska även bli Fam Linnér inom ganska snar framtid, kanske en blivande bestbuddy med våran knodd, om vi framöver kommer till Kalmar, vilket planerna lutar åt...
I helgen hade jag krämparty, det var trevligt, och jag lärde mig att sminka mig, det var ju kul, eftersom jag är 28 år och inte vet hur man gör typ.. :-) Marcus kommentar var att jag såg TV-sminkad ut, det måste ju va positivt kan jag tro...
Efteråt åkte jag, Sofie, Malin o Maria in till Malmöfestivalen och trängdes en stund med alla människor, o så åt vi lite halvskabbigt thaikäk, o så en god munk på det...
Jag o prinsen ska in och äta lite idag, fast först ska vi på någon slags föreläsning på försäkringskassan om föräldrarpenning o sånt, är inte helt haj på sånt, så det kan nog va välbehövligt... 
Annars är nog det mesta under kontroll inför stundande förlossning, alla stora grejer är inhandlade, och även väldigt många små grejer oxå för den delen, det är så himla roligt att köpa bebisgrejer, ganska farligt, lite trist om något oförutsett händer och allt inte går så bra, men då får man väl helt enkelt spara alla grejer... Men det får vi hoppas att inget ska hända... Han har förövrigt fixerat sig, och det känns ju en del, kanske inte så konstigt när ett bebishuvud sitter fast mellan benen... Börjar bli lite trött på att vara gravid, även fast jag har klarat mig väldigt bra hittills, men han är hur som helst välkommen ut snart, 18 dagar kvar till beräknat datum, inte så värst mycket faktiskt, gissar dock på att jag kommer gå över tiden, men som sagt han kan ju även komma tidigare, inte innan nästa vecka hoppas jag dock, för vi ska hem till Emmaboda en sväng i helgen och fiska kräftor...
Förhoppningsvis blir det även lite fotboll när vi ändå är hemma, det är lite dåligt med den varan här nere, inte så mycket för att det inte finns ngn fotboll, bara mest att det inte finns så många lag som jag hejar på... Så på fredag får det nog bli JIF, och på lördag Boda B-EIS C. Det blir nice..
Annars så händer som sagt inte så mycket här om dagarna. Men jag måste säga att jag har parerat in OS väldigt bra, det blir  många timmar framför tv:n, nu går det ju typ skitdåligt för Sverige, så jag får väl börja heja på någon annan nation helt enkelt, för hur kul är det när de aldrig vinner... Jäkla skit va...
Nä nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer, men ska försöka uppdatera lite bättre nu när det är mkt häng här hemma, eller iaf kanske, kan inte lova något...





Vår lilla knodd får gärna komma ut snart...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Där är han/hon ju!!! Ser ju jättefin ut!! Lycka till med förlossningen! Hoppas på att snart från träffa bebin!! Kram jenny

2008-08-20 @ 23:30:15
URL: http://jennyelisabet80.blogg.se/
Postat av: MA

Ser att du lagt in bilden på "Lill-Markku"! Eller kanske är det "Lill-Marcus"! Om det nu är en pojk vill säga.

2008-08-23 @ 17:40:53
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: AK

...och där blev det plötsligt liv i den här bloggen igen...:-)

Kul!

Och du hade så rätt Anso...man blir lika överraskad varje gång...:-)



PS Säg förresten till den där "latoxen" som du myser med att han fixar till bilderna jag bad han om (under Rassle) snart innan jag blir sur...för en sur AK är ingen rolig AK...haha.:-)

För om ett par veckor lär han ju inte ha mer tid till sånt...:-)

Ha de gott!

2008-08-26 @ 23:27:15
Postat av: Anso

Jenny: Tack så mycket! Ja det hoppas jag oxå... :-)

Markku: Eventuellt så kanske det inte blir Markku den här gången, kanske nästa barn... Kanske... Vi får se... ;-)

AK: Ja eller hur, och visst är det roligt att bli överraskad... Nu vet jag inte riktigt vilka bilder det handlar om, men visst det ska jag hälsa... För hu nä, en sur AK är inget man hänger i julgranen direkt... ;-)

2008-08-27 @ 16:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0