Korkad...

Nu är man hemmafru på riktigt, har just bakat mig en sockerkaka, jag är ganska bra på att baka, eller iaf när jag själv vill och när jag väljer att baka enkla saker, då är väl iofs de flesta jäkligt bra på att baka, men jag får leva med det, man kan ju inte få allt lixom.
Har också valt att bli student igen, hur nu man kan välja det frivilligt vet jag inte, har jag just insett. Jag började i måndags, då såg jag väldigt positivt på det här, och kände att jag hade motiviation verkligen, nu sitter jag här på onsdag eftermiddag och förbannar mig själv... Hur korkad är man egentligen på en skala, när man frivilligt väljer att plugga ett år samtidigt som man ska vara hemma med sitt första barn, just bara för att man ska utnyttja tiden när man ändå är hemma? Istället för att helt enkelt bara njuta av livet, gå hemma och pussa på en liten unge, och byte lite blöjor och fika med andra morsor... Men jag får väl helt enkelt acceptera att sånn är jag, det får jag nog leva med... Jag har i vilket fall skickat in min första uppgift idag, får väl se om den blir godkänd. Om det ligger i någons intresse så läser jag till barnskötare på distans, och är det någon som möjligtvis känner att denne någon har, eller alt. känner någon annan någon som har böcker inom detta område så får ni gärna säga till, så jag slipper köpa en massa nya, är inte riktigt i rätt ekonomiskt tillstånd till detta just nu...
Mina hästar mår väl ungefär som vanligt, lilla Boy ska ju snart in till veterinären igen, det lär väl gå på några tusenlappar, och för att inte någon skulle bli förvånad över att det går så bra med den andra kraken, så ska han oxå bli kollad av veterinär nu i veckan, är tydligen inte helt fräsch, så allt är precis som vanligt kan man säga, fy fan vad kul det är med hästar ibland... Men jag saknar dem, allra mest lilla Boy, mamma bankade i mig lite vett förra veckan, så han får vänta med att komma ner hit igen till efter förlossningen, och det var väl klokt kanske, men hade gärna haft honom här nere iaf... Hade funderingar på att ta ner honom nu i helgen eftersom vi ändå var hemma, men som sagt, så blev det inte...
Var hemma och fiskade lite kräftor i helgen, ingen jättefångst, men fullt tillräckligt för att fylla våran frys (mest med tanke på att vi har en jäkligt liten frys) och så blev det som jag hade hoppats på lite fotboll oxå, jag är himla sugen på att börja igen, ja kanske inte just idag lr så, men sen, om ett tag... Får väl vänta tills vi flyttar hemåt, så jag kan börja spela i Bodabruks Goif igen, för det har jag lovat Ann-Louise... :-)
Shit vad många ungar som föds nu... Eller alltså det kanske det är hela tiden, men det är många som man känner som får nu. Det tycker jag är roligt....
Nä dags och kolla till sockerkakan!
Måste ju förresten oxå, som alla andra, passa på att gratulera Viktor till landslagsuttagningen... Det är coolt tycker jag... :-)



  

Kräftfiske i Sneremåla

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag fick en mindre chock när jag såg att su skrivit igen... och 2 inlägg. JISSES! Var beredd på att sluta läsa din blogg ett tag :)

Du som inte gillar att baka, jaja men du e duktig på det endå :)

2008-08-27 @ 17:44:37
Postat av: AK

Ooops...nu igen...:-)

Men du Anso...vad då plugga till barnskötare på distans?

Snart kan du ju ha både praktik o träningsläger på hemmaplan...:-)

2008-08-27 @ 23:46:05
Postat av: Mala

Däääääärja, nu var det helt plötsligt lönt att gå in och titta om det fanns något nytt skrivet! Är du fortfarande tjock? Linda har tryck ut sin nu, det e najst! Det blev en Istvan

2008-08-29 @ 21:06:51
URL: http://nogg.se/mal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0