Alien kontra foster...

Ja så var det då fredag igen, jag har konstaterat att jag har en förkärlek till att skriva på just fredagar, det kan ju iofs bero på att det är den enda dagen jag inte jobbar så värst mycket på, och har således lite dötid att slå ihjäl.
Våran lilla knodd levde och mådde bra, h*n hade både ett hjärta som slog, tio fingrar och ev. två ben (vi ser dem inte på fotografierna vi fick utskrivna, men jag har absolut för mig att man såg dem "live"). Våran glädje höll sig dock bara till framåt kvällskvisten då vi träffade min öppenhjärtliga familjen, som till nästan 100% var överrens om att det är en alien, sånn saker säger man förövrigt inte högt, och framförallt inte till den som ska föda fram det stackars barnet.. Men visst jag ska inte sticka under stol med att de hade vissa likheter... Undrar från vilken sida de anlagen kommer ifrån. Min kära lillasyster hittade förövrigt även en godisfigur som även den såg ruggigt lik ut, en lakritsdöskalle med salt på. Men det känns skönt att ha stödet hemifrån liksom...
Det blir oerhört spännande att se vad det är som dyker upp framåt sensommarn. Vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa. Jag har hört att utseendet är ju inte allt... :-)
Eftersom det redan är släppt i diverse bloggar, så är det väl bäst att jag släpper det här med, lill-alien ska får en kusin bara några veckor efter sin födelse, och jag ska således bli moster för första gången. Det var minsann lite otippat, men det blir trevligt.
I helgen som var så var jag och Mackan på Ystad Spa, det gillade jag, jacuzzi, bastu, massage, hotell, god mat, sköna sängar, ledighet, det är lite av sånt jag gillar (även fast jag inte tog så stor del av jacuzzin o bastun, men ändå, jag är helt säker på att jag hade gillat det om jag hade gjort det). Jag kan rekomendera det varmt, prislönt var det dessutom, och även det är något som jag tycker om.
Och om några timmar kommer stjärnan ner till skåne, min lilla Boyson, det ska bli himla trevligt, det ser jag fram emot, jag gillar honom... Min snälla mamma och pappa kör ner honom till mig, det var himla vä
Så även ikväll blir det middag hemma hos faster, det är bra det, tråkigt bara att jag ska jobba imorgon, inte helt otippat... Det är som jag ev nämnt någon gång tidigare mycket jobb, men men det är inte så himla länge tills jag ska lära mig dricka latte efter div. flanerande längs med ribban soliga eftermiddag, eller eventuellt kanske lite strosande på stan med mina nya mammavänner, eller kanske jag gör precis vad jag vill, alldeles, alldeles ledig.... Sug på den en stund...



292902-13

Knodden 13 v.

           

Kommentarer
Postat av: Markku Ahonen

"alldeles, alldeles ledig"...ja det är som jag alltid sagt ett lätt liv att vara kvinna. Ett lätt liv att vara nybliven mamma. "alldeles, alldeles ledig...mmm!!! ha ha ha ha ha....du får nog se hur "ledigt" det blir!!!

2008-03-10 @ 07:16:17
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Anso

Haha nu får inte du förstöra mina visioner om hur det är att vara mammaledig...
Det är så här förstår du att mitt barn är av den sorten att den kommer äta, sova, jollra, le, se söt ut och eventuellt kissa lite ibland. Bajsblöjor, gråt och skrik o dyl. kommer enbart att ske på kvällstid när Marcus har gått på sitt pass. Så jo, rätt så bra kommer jag nog att ha det när det väl blir dags... :-)

2008-03-10 @ 22:24:33
Postat av: Markku Ahonen

...och nu är det stiltje i fröken Sjöndins liv igen? Med tanke på uppdateringen som är...tja! Och ändå bor du i Malmö där det sprängs och mördas och allt möjligt intressant dagarna i ända!

2008-03-15 @ 17:52:10
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Anso

Nu är det så här att det är precis tvärtom förstår du, för är det stiltje i livet så har man tid att skriva, och är det inte stiltje så har man således inte tid att skriva, jag hör denna vecka till den andra kategorin... Så är det med det, men enbart för din skull så har jag nu stulit ett par minuter ifrån mitt annars oerhört hektiska liv och skrivit ett par rader... Enbart för din skull som sagt... Enbart... :-)

2008-03-16 @ 17:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0