Bullmorsa...

Det är inte klokt vilken bullmamma jag har blivit (utan att för den delen blivit mamma i ordets rätta bemärkelse ännu), inte nog med att jag bakar och planterar blommor, nä för nu har jag oxå sytt en dress till mitt lilla barn som dock vägrar att komma ut. Min mamma o pappa var här igår o lekte med mig, och då åkte vi ut till Svågertorp (himla trevligt ställe, eller hur Sofie?!?! ;-) ) och så hängde jag o morsan på stoff o stil rätt så länge (medan pappa käkade korv från pölsemannen o lyssnade på mp3 i bilen sålänge, han gillar inte tygaffärer så mkt...) har själv aldrig varit i en tygaffär så länge i hela mitt liv, men i vilket fall så fick vi med oss en hel del hem, och resultatet blev förbluffande bra måste jag säga (okej jag fick lite handledning av mamma, (och så pappa som hjälpte till att fixa med tryckknapparna) men det mesta gjorde jag faktiskt själv...) Sjukt nöjd, så idag ska jag se om jag kan få till något annat tjusigt oxå, vem kunde gissa att jag skulle kunna sy kläder? Inte jag iaf...
Så om det där barnet där inne skulle kunna behaga sig ut i världen snart, så kan han få se vilken fantastisk morsa han faktiskt har... :-)
Tyvärr har jag ju då som sagt inget barn att testa kläderna på för han VÄGRAR att komma ut, har gått 10 dagar över idag, var precis hos barnmorskan som bokade in en tid inne på förlossningen på fredag, för överburenhetskontroll... Hallå, jag vill inte ha tid för en kontroll, jag vill ha en tid för inskrivning, igångsättning OCH förlossning, helst igår... Men inte det, då ska de kolla så att allt ser bra ut o så, och gör det det, så får jag gå en vecka till innan de sätter igång det... Kan alltså bli födelsedatum 26/9 istället för 6/9, en viss skillnad känner jag... Men vad gör väl det, jag hinner ju både plugga och sy lite till innan dess iaf. Och det är ju toppen!






Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Anna & Alma

Åh, så JÄTTEFINA KLÄDER!! Vad duktig du är!! Hoppas han kommer snart! Tänker på er!

KRAMAR PÅ ER!

2008-09-16 @ 13:18:10
Postat av: Jenny

Men oooj!! KAN man sy såna kläder själv!!?? Hade jag aldrig fixat.... Jättefina!! Helt rätt färger!

2008-09-16 @ 16:50:14
Postat av: Linda Pee

Åh Anso äntligen har jag hittat hit...springer på dig på alla ställen nu ;) Jättefina kläder verkligen...när de e dags för mig ska jag beställa kläder från dig ;)

Kraaam

2008-09-16 @ 16:59:29
Postat av: AK

...och viktigast av allt- du hinner ju blogga lite till under tiden oxå...:-)

2008-09-16 @ 21:00:13
Postat av: Sofie

Grattis till er bedårande kille!!!

Tur för storken att han slutade jävlas me dej, annars hade han blivit storksoppa :)

Massa Kramar till er!!!!

2008-09-17 @ 22:08:16
Postat av: AK

Grattis till nytillskottet i familjen!!!

2008-09-17 @ 23:36:55
Postat av: Matilda

GRATTIS till bäbisen!!! Måste kännts rätt bra att han äntligen fick för sig o komma ut!! =)Shit du är mamma AnnSofie...det är STORT!! =) Hoppas du och den lille mår bra, njuut ut mammaledighet! Kramar!

2008-09-18 @ 14:06:27
Postat av: Anna, Daniel, Alma och Tuva

ÅH, ÄNTLIGEN! JÄTTESTORT GRATTIS! Hoppas allt gick bra!Passa på och njut nu, tiden går så fort! Mys och gosa på!

STORA OCH MÅNGA GRATTISKRAMAR PÅ ER TRE!

2008-09-18 @ 14:47:03
Postat av: MA

Instämmer i gratulationerna. En Lill-Markku...mmm...Markus

2008-09-18 @ 18:28:33
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Jenny

GRATTIS!!!!!! Äntligen ville han titta ut!! Va roligt! Är jätte-avis på er..!! =D =D Många kramar!!

2008-09-19 @ 16:10:46
Postat av: Mala

Jättefina kläder, och nu kan du ju faktiskt prova dem på honom oxå! Grattis igen! :) Kram

2008-09-23 @ 11:26:47
URL: http://nogg.se/mal
Postat av: AK

Dags för nåt litet livstecken här snart...?

...med betoning på liiiitet livstecken...typ en bild lr så?

2008-09-25 @ 19:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0