Jag har stirrat döden i vitögat...

Igår vad jag så nära döden jag någonsin kommit... Jag var på spinning, och satan vad jag cyklade. Jo, jag vet att det är lixom själva grejen med spinning. Men jag trodde för ett tag att jag skulle dö på riktigt. Men ni vet, när man sitter där mitt emot den där hurtiga, smala, vältränade instruktören som bara ler HELA tiden och ser helt oberörd  ut av den enorma kraftansträngning som en annan håller på att kollapsa av, så är det ju helt omöjligt att ta det lite lugnt, skulle ALDRIG vika ner mig. Man har ju som bekant en liten släng av tävlingsmänniska i sig, på både gott och ont måste sägas, jag menar igår höll det på att ta livet av mig. Men som ni märker så överlevde jag, och det som inte dödar, det härdar... Ny dag, nya krafter...
            


Jag gillar förövrigt spinning, det är skönt att ta ut sig helt fullkommligt, och det är skönt att svettas, för då märkar man att man gjort ngt vettigt. (Sofie, du skulle sett mig igår, igår var jag SVITT... det rann både på armar och ben...;-) )
Har lite funderingar på att skaffa mig en motionscykel, men av framförallt 2 skäl, så gör jag det inte. Första och det största skälet är att Marcus typ skulle förbjuda mig, för att vi bor för trångt, och det förstår väl alla att man inte kan ha en motionscykel SYNLIG i lägenheten, så det får därför vänta tills vi köpt hus. Den andra anledningen är att det förefaller högst möjligt att jag kanske inte skulle cykla så mkt på den när det väl kommer till kritan, eller jag tror nog att jag hade cyklat, men inte i närheten av den fart och belastningen som man har på ett spinningpass. Som sagt, måste ha ngn att tävla med/mot...
Idag har jag och Liam varit och lekt lite med mina gamla dagisbarn m personal. Vi har grillat korv och myst i det härliga vintervädret. Jag gillar det här vädret, -5, snö, sol, klarblå himmel. Det är nice!
Förövrigt så ska jag snart jobba 3 veckor på min gamla avdelning, det ska bli riktigt roligt. 3 veckor är rätt så lagom, då hinner man inte ledsna, men samtidigt antar jag att man kommer känna att det är rätt så ok att vara hemma med Liam igen efter det.
I helgen vad vi på IKEA och köpte lite småplock, och på alla hjärtans dag-kvällen åt vi riktigt god mat som köpt här nere på "skafferi gastronomi", rekomenderas varmt...



På IKEA köpte vi bla lite isformar, till alla mina puréer som jag var så flitig och wookade ihop till våran son. Fina va?!!





Over and out, ska försöka hinna med och plugga lite oxå innan Liam vaknar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk vad du kan va! Göra mos och så.Hoppas att det smakar, och att Liam äter med god aptit. Men det övre bilden ser ju betydligt godare ut.

2009-02-17 @ 21:48:24
Postat av: MA

Har en kanonbra motionscykel som jag säljer billigt till DIG bara för att det är DU. Knappt använd, nypris över 3 tusen men du får den för en tusenlapp prutad och klar! Du är väl ändå härskarinna i ditt eget hem...

2009-02-18 @ 11:03:25
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Anso

Mamma: Javisst, jag är så himla huslig och sånt... Liam åt som en häst igår, dock blandade jag i blåbärspuré i grönsakspurén, det gjorde susen... :-) Jag håller med om att den andra maten är 1000 gånger godare...



MA: Är det på sant?? Klart att jag vill... Deal!!

Härskarinna?!! -Jag?!! Nu vet jag inte vad du har fått det ifrån... ;-)

2009-02-18 @ 11:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0