Syndernas förlåtelse...

Jag och min tjocka mage har skapat oss ett GI-liv, eller åtminstone har jag det, magen har inte fattat vinken riktigt än. I vilket fall så började vi innan jul, och det gick efter all förväntan, kilona rasade och jag var sjukt kaxig, och förväntade med ett ras på en 10 kg inom snar framtid. Och så kom julen, nyår, trettonhelgen, och tja ni vet alla de andra helgerna då man inte gör så mycket annat än att äta. Och väl tillbax till vardagen var man tillbaks på +- noll.
Trots idogt försök att än en gång bli av med detta fläskt, så har jag än sålänge kammat noll. Nä jag är inte skapad med det bästa tålamodet, jag vet.... Men kanske nått kilo iaf. Bara för att hålla hoppet uppe lixom. Jag både äter nyttigt och har börjat träna, så varför inte?!!
Ja okej, jag kan väl erkänna att jag syndade igår, och det är ingen synd man skojar bort, det var så långt ifrån GI man kan komma, frukost, lunch och middag.  Och ja, jag har ett visst mått ångest över det. GI- gudarna hade korsfäst mig om de hade haft möjlighet...
För jag tror att det sitter en hope GI-gudar där uppe i himlen och hånar oss galna människor, som sliter vårat hår för att bli av med fläsket. De sitter där uppe och satsar GI-guld på vilka som ska lyckas och vilka som ska förbli fläbbiga. I skrivande stund lovar jag att de sitter där uppe hånar mig och satsar hela sina familjer på att jag kommer gå runt som ett fläskberg i resten av mitt liv... In your face, imorgon ska jag ut och springa, INNAN frukost... Fatta vad många kolhydrater som förbränns då... Så ni kan redan nu leta upp något annat offer att håna... Så det så!

I övrigt har jag jobbat idag, det gick bra. Det blir fina pengar i slutänden...
Imorgon ska jag följa med Sofie på bröllopsmässa på slagthuset, ska se om jag hittar någon monter där de har karlar som friar... ;-)
Nähä, vi tar det så va. Dags att sova...


"Du skall icke ha några andra dieter vid sidan av mig."


Kvällens mat


Kvällen snacks


Beach -09

Obs! Jag vill bara klargöra att det faktiskt inte är min mage, även om man kanske skulle kunna tro det... ;-)

Kommentarer
Postat av: jenny månsson

Hej Ann-sofie! Snubblade in på din blogg av misstag.Faktiskt ganska intressant. Länge sedan vi hördes av. Stort grattis till sonen!



Jenny

2009-03-02 @ 17:08:13
Postat av: Anso

Jenny: Hej! vad roligt att du hittade hit... :-) såg inte förrän idag att du hade varit inne o skrivit, den här bloggen är inte alltid prio 1, o så är jag inte så van att få inlägg, så det en var glad överraskning... :-)

2009-03-05 @ 11:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0