Kärring-gympa

Efter mitt samtal med Ann-Louise om min kommande övergång till de blå-vita, blev jag genast lite nervös, och insåg snabbt att jag nog behöver fila lite på konditionen inför debuten.
Så jag hittade något som lät flashigt och coolt på Friskis & Svettis hemsida, "crosstraining".

"Det i särklass roligaste man kan göra i träningsväg. Ett Crosstraining pass måste prövas på och upplevas på plats.", stog det på hemsidan och jag tyckte att det lät förträffligt.
Så jag fick med mig Amanda, och cyklade till pildammsparken igår kväll, när vi väl kom dit insåg vi att det var basic "kärring-gympa", ni vet sånn som man fnissat lite åt när man gått förbi och tyckt att de ser väldigt festliga ut.
I början var vi lite skeptiska och skrattade åt att vi faktiskt skulle delta i ett sådant pass, och vi var sådär lite lagom kaxiga och sturska till en början. För min egen del avtog det kaxiga och sturska rätt så snart, då jag typ dog efter 15 minuter, Amanda höll passet ut, men erkände efteråt att hon faktiskt oxå var lite pustig.
Mellan mina dödskramper hann jag fundera på lite saker, bla att man borde dela in grupper efter vikt istälet. För killen (okej, gubben) som ledde passet, var inte bredare än mitt lillfinger, och vägde väl i runda slängar lika mycket om mitt lår, vad är då problemet med att häva sig upp och ner, sidledes, på en arm, hallå det hade väl jag oxå kunnat, jag hade säkert oxå kunnat göra 3000 armhävningar och studsat som ett litet barn 10 låtar i rad utan att bli något vidare andfådd. Men nu är inte så fallet. Sista 10 studsade jag mer lik en valross.
Jag är dock nöjd med min insats, idag har jag så ont i min arma kropp att jag knappt kan gå, och jag lovar att jag aldrig mer ska håna "kärring-gympan"...
Jag vill dock tillägga att det faktiskt även ingick att man sprang flera rundor under passet, så det var inte så att jag nästan dog av ett helt vanligt "kärring-gympapass" a´la bilden nedan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0